Guna tepung BFM untuk roti GFSD yang lebih lembut

{getToc} $title={Topik yang dibincang}

Sebenarnya untuk buat roti guna tepung roti Kim dah cukup best. Tau tak apa yang lagi best? Guna ratio tepung BFM untuk roti Gluten Free Sourdough yang lebih lembut.


Kim's Bread Flour Blend

Untuk tepung roti Kim, saya dah sediakan calculator untuk kira ratio bahan-bahan tepungnya (mixture). Anda boleh akses Kim's Bread Flour Blend Calculator untuk buat pengiraan ratio tepung yang diperlukan mengikut kuantiti yang anda inginkan.

Hasilnya memang memuaskan.

Kalkulator tepung roti BFM lebih lembut

Tapi setelah saya buat beberapa kali ujikaji, saya berjaya  tweak ratio tepung roti GFSD (Gluten Free Sourdough) yang lebih lembut. Saya namakan tepung roti BFM (Bread Flour Modified).

Yang menariknya, saya juga telah menyediakan kalkulator untuk tepung roti BFM ini. Kalkulator BFM ni beza dengan Calculator Kim's Bread Flour dari segi paparan dan semestinya ratio bahan tepung yang digunakan.

Ahli GFSD Masterclass Malaysia boleh akses Kalkulator BFM Bread Flour Blend pada bila-bila masa. {alertSuccess}

Semoga perkongsian ni dapat memberi manfaat kepada semua yang memerlukan.

asmrdhia

ASMR Dhia is a trailblazer in Malaysia's Gluten Free Sourdough scene. Active in key groups, she has shared 4000+ healthy food tips on Telegram, transforming gluten-free cooking and elevating Malaysia's culinary standards. facebook (GFSD) telegram

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama