Campuran tepung Gluten Free antara benua

Jenis campuran tepung Gluten Free

Campuran tepung yang minima

Dalam dunia Gluten Free, kebanyakan resepi seperti biskut, kuih muih, dan kek, tak perlu guna terlalu banyak jenis tepung

Di Malaysia dan Indonesia (bukan europe) memang guna tepung minima sangat. Tapi tidak untuk negara europe. Omputih biasanya guna tepung banyak gila2. 4-7 jenis biasanya

{getToc} $title={Topik yang dibincang}

Paling sikit saya lihat 3 tepung oleh kims (terkini) dan bette hagman yang start gluten free sejak 34 tahun yang lalu. Ada juga blogger lain yang guna 3 tepung contohnya loopywhisk.

Penggunaan campuran yang sedikit

Banyak buku saya beli dan saya mengkaji cara mereka cuma saya tak sedia nak cuba sebab rasa terlalu banyak tepung.

Saya lebih selesa tepung minima. Dan saya suka buat calculation sendiri. Nama yang saya tidak sebut menggunakan 4-7 jenis tepung. Dan tepung mereka guna semestinya premium dan ada yang sukar jumpa.

Cubalah search di google nama flour blend gluten free, akan keluar banyak ratio2 kebanyakannya dari International. hehe.

Campuran tepung yang memadai

Di group ni saya dan kak azalin terutamanya banyak minimakan penggunaan tepung. 2 jenis pun dah memadai. Kadangkala tu, 1 jenis malah tanpa tepung pun ada.  Nak buat cucur tak perlu tepung pun sedap‼️ hehe.

Manfaatkan untuk orang ramai.

Tinggal pada kalian untuk korek resepi yang dah kami kongsikan 😉🧑‍🍳 Ada banyak resepi power untuk dicuba. Dah dapat resepi yang best, manfaatkan sebaiknya. Buatlah bisnes, hidang untuk keluarga, dll.

asmrdhia

ASMR Dhia is a trailblazer in Malaysia's Gluten Free Sourdough scene. Active in key groups, she has shared 4000+ healthy food tips on Telegram, transforming gluten-free cooking and elevating Malaysia's culinary standards. facebook (GFSD) telegram

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama