Mana-mana Starter GFSD pun bermanfaat

Perkembangan Experimen Starter di Gluten-Free Sourdough GFSD ASMRDHIA . Kedua-dua ni adalah tepung Gluten Free Low Carbs dan biasa digunakan oleh mereka yang buat diet keto.



Beberapa minggu lepas, Saya dah selesai experimen satu lagi tepung low carbs juga dan air pocket besar2. Power semuanya.

Jadi untuk mereka yang nak buat GFSD versi low carbs bolehla buat guna antara 3 jenis starter ni. Bagi saya starter lain pun ok juga. Carbs tinggi tak bermakna ianya tak bagus. 

Anda perlu tahu beza good carbs dan bad carbs. Dan perlu tahu yang kita boleh hack game makanan dengan rendahkan glisemik indeksnya. Starter GFSD ni antara salah satu cara untuk rendahkan GI. Sebab fungsi starter ni rendahkan Glisemik Indeks pada makanan juga. Maka tak kisah nak guna starter mana2 sebab ianya bermanfaat.

Pilih ikut poket masing2.. Starter jati pun power bukan biasa2. Hehe.

asmrdhia

ASMR Dhia is a trailblazer in Malaysia's Gluten Free Sourdough scene. Active in key groups, she has shared 4000+ healthy food tips on Telegram, transforming gluten-free cooking and elevating Malaysia's culinary standards. facebook (GFSD) telegram

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama